Impulsat per AOC

Ajuntament Totes les administracions
Portada > Notícies Vilaverd acull una x...

19/11/2018

Vilaverd acull una xerrada sobre el càncer en motiu de la Marató de TV3

En motiu de la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio que enguany compleix la seva 27a edició, Vilaverd acollirà una conferència divulgativa per acostar a la població la realitat mèdica i humana del càncer, una paraula que ens serveix per referir-nos a més de 200 tipus diferents de malalties: mama, còlon, pulmó, cervell, leucèmia, limfoma, pàncrees, etc.

Aquesta xerrada s’emmarca en una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als joves de Catalunya que impulsa la Fundació La Marató de TV3 i que, en el cas de Vilaverd, organitza l’Oficina Jove de la Conca de Barberà en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilaverd i l’Associació Juvenil Vilaverd m’agrades.

La xerrada, que anirà a càrrec d’un professional de la salut amb el suport de material gràfic i de la projecció d’un vídeo didàctic, tindrà lloc el divendres, 23 de novembre a les 20.00 h al local social del poble.
El càncer és la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones. La supervivència al càncer ha crescut un 7% en els últims 10 anys i la mitjana se situa, actualment, en el 55%, Així mateix i malgrat els avenços, la incidència continua sent molt alta: es calcula que, al llarg de la vida, en tindran 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones.

La campanya d’enguany porta l’eslògan “La investigació és la vida”. Mostra el procés viscut per una persona fins a arribar a la curació. Té com a objectiu fer èmfasi en la capacitat de la recerca per augmentar la supervivència i la qualitat de vida dels pacients.